شرکت توانگران سهند در حوزه اشتغالزایی، کسب و کار تولید و عرضه محصولات معدنی فعال بوده و هدف آن رشد و اعتلای اقتصادی ایران عزیز می باشد.
اولویت اصلی این شرکت، فعالیت در زمینه تملک، اکتشاف، استخراج، بهره برداری، فروش مواد معدنی بویژه آهن ، تیتانیوم و سیلیس می باشد و همچنین بر اساس سیاست های هلدینگ به فعالیت در اکتشاف و بهره برداری معادن مس، طلا، سیلیس، سنگ آهک، زغال سنگ و سنگ های تزئینی و کانی های صنعتی مخصوصا باریت نیز همت گمارده است.
ما برآنیم با دستیابی به تولیدی بهر ه ورتر سهم بیشتری از ارزش افزوده در زنجیره تولید فرآورده های فولادی را به خود اختصاص دهیم.
مقصد محصولات ما در درجه اول شرکتهای فولادسازی تحت پوشش شرکت گسترش فولاد تبریز و پس از آن کلیه شرکت های فولاد سازی و گندله سازی در کشور و شرکت ها و کارخانجات متقاضی سنگ آهن و مواد معدنی وابسته یعنی آهک, سیلیس و زغال سنگ می باشد.
یکی از اصول اساسی سیاست های ما جلب رضایت همکارانمان (خریداران محصولات و خدمات و شرکاء) می باشد و این رضایتمندی جز با کیفیت بالای محصولات و خدمات، قیمت مناسب و مهمتر از همه وفای به عهد میسر نخواهد شد.
بنابراین می کوشیم با ایجاد زیرساختارهای مناسب مدیریتی، پرورش کارکنان و دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی روز به تولید بهره ورتری برسیم. با این رویکرد خواهیم توانست سود بیشتری را به سهامداران و کلیه ذی نفعان خود عرضه کنیم ما برآنیم که در آینده ای نزدیک، ضمن تامین کلیه نیازهای معدنی شرکت گسترش فولاد تبریز به یک بازیگر اصلی در بازار محصولات معدنی حوزه فعالیت خود تبدیل و بزرگترین شرکت معدنی خاورمیانه محسوب شویم.
فعالیتهای ما محدود به جغرافیای خاصی نمی باشد و در صورت شناسایی فرصتهای مناسب تا فراتر از مرزهای کشورمان نیزمیتواند گسترش یابد. در کنار این گستره  فعالیت مقیدیم به حفظ و صیانت از منابع ملی و طبیعی و بهره برداری بهینه از آنها، چرا که توسعه پایدار برای حال و نسل آینده در گرو بکارگیری دانش فنی همه جانبه و حفظ زیرساختهای ملی و طبیعی است.